مشاوره تلفنی
مشاوره تلفنی یکی از شیوه های مداخلاتی جدید است که به سرعت درسرتاسر جهان گسترش کمی و کیفی می یابد. در کشور ایران به دلیل وسعت جغرافیایی، افزایش جمعیت و وجود پاره ای اعتقادات سنتی و مذهبی، استفاده از مشاوره تلفنی بسیار شایع و متداول است.
مرکز مشاوره تلفنی مرکزی است با مشاوران صاحب مدرک و با تجربه درکار مشاوره تلفنی که با برقراری ارتباط مشاوره ای به بررسی مشکلات، مسائل و بحران های شخصی (در یک نوبت یا مدت طولانی تر) می پردازد. مشاوره تلفنی به معنای ایجاد یک رابطه قرار دادی و مداوم تلفنی با رعایت اصول مشاوره ای بین یک مشاور متخصص و مجرب و یک تماس گیرنده است. هدف از مشاوره تلفنی برطرف نمودن نیازهای فوری تماس گیرندگان و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی و جسمی آنان است. بیشتر تماس گیرندگان احساس آشفتگی یا اندوه می کنند و درباره اینگونه احساسات دچار سردرگمی هستند. مشاوره فرایندی است که به تماس گیرنده کمک می کند تا مسائل خود را روشن کنند و قدرت کنترل مسائل آتی را به دست آورد.
با توجه به تنوع تماس گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنان گاه ضرورت می یابد که برای ارایه راهنمایی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی ارجاع داده شوند. بنابراین ارجاع تماس گیرندگان یکی از اقدامات خدماتی- تکمیلی مشاوران تلفنی محسوب می شود.
مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران به منظور توسعه خدمات مشاوره ای جهت دانشجویان دانشگاه از ابتدای تابستان ۸۴ فاز اول فعالیت خود را در زمینه مشاوره تلفنی در دو شیفت کاری صبح شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 13 و عصر همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت 15 الی 20 آغاز نموده است.
جمعیت هدف اولیه جهت ارایه خدمات تخصصی مشاوره ای، کلیه دانشجویان دانشگاه تهران می باشد. دانشجویان ساکن در مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه می توانند با شماره های داخلی و سایر دانشجویان با شماره های مستقیم از این خدمات بهره مند شوند.
شماره تماس داخلی دانشگاه: ۳-۳۵۱۰
شماره تماس مستقیم: ۶۶۹۶۲۳۷۷ (۴ خط)
ساعت تماس:
صبح ساعت 9 الی 13 شنبه تا چهارشنبه
عصر ساعت 15 الی 20 تمامی روزهای هفته