نشست تخصصی و آموزشی استادان مشاور تحصیلی، فرهنگی و شاهد و ایثارگر دانشکدگان فنی

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۱ کد : ۲۸۵۵۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۸
صبح روز چهارشنبه ۱۸ خرداد با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه تهران در سالن آمفی تئاتر مرکزی پردیس ۲ دانشکدگان فنی برگزار شد.
نشست تخصصی و آموزشی استادان مشاور تحصیلی، فرهنگی و شاهد و ایثارگر دانشکدگان فنی

   در این مراسم که با حضور استادان مشاور تحصیلی، فرهنگی و شاهد و ایثارگر دانشکدگان فنی  برگزار شد، جناب آقای دکتر ناصر سلطانی، رییس دانشکدگان فنی، با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه و لزوم نگاه علمی و تخصصی به امر مشاوره و راهنمایی، بر آموزش استادان مرجع برای راهنمایی بهتر دانشجویان تاکید کردند. 

   رئیس دانشکدگان فنی درادامه دانشجویان را بزرگترین سرمایه کشور دانست و حفظ و تقویت این سرمایه را وظیفه همه استادان برشمرد و گفت: «شما هر چقدر سرمایه ارزشمندتری داشته باشید بیشتر از آن مراقبت می کنید. ما سرمایه‌ای ارزشمندتر از دانشجو نداریم. پس وظیفه است از این سرمایه مراقبت بیشتری شود و این وظیفه بر عهده همه ماست. هم استاد، هم ساختار اجرایی، هم مشاور و هم هرکس که مسئول است. بنابراین باید استادان کشور را به نحوی آموزش دهیم که در نگهداری از این سرمایه مراقبت لازم را بنمایند. این وظیفه و در واقع مسئولیت اجتماعی همه ماست که باید آن را به نحو احسن انجام دهیم.

سخنران دوم این مراسم سرکار خانم دکتر عزیزی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه، بود.

سرکار خانم دکتر عزیزی، ضمن تقدیر از هیات رئیسه دانشکدگان فنی برای توجه ویژه به مسایل روان شناختی، افزود استادان راهنما و دفاتر مشاوره و ارتقای تحصیلی خط اول راهنمایی و هدایت دانشجویان هستند و وظیفه استادان راهنما سنگین تر از مشاوران است زیرا یکی از شاخص های سلامت روان، وضعیت عملکرد تحصیلی است و افت تحصیلی دانشجو، زنگ خطری برای سلامت روان است. ضعف در مهارت های ارتباطی، اجتماعی، حل مساله  و نیز تاب آوری منجر به افت تحصیلی و آسیب می شود. رئیس مرکز مشاوره دانشگاه ضمن تاکید بر مسوولیت خطیر استادان در پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی، بر ارجاع به موقع دانشجویان به مرکز مشاوره در صورت مشاهده نشانه های هشدار دهنده تاکید کرد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه افزودند دانشجو نیاز به شنیده شدن، درک شدن و همدلی دارد و حفاظت از سلامت روان دانشجویان به عنوان سرمایه های بزرگ جامعه و تشویق دانشجویان به خودمراقبتی و خدمت در وطن رسالت ما است. آموزش پذیرش مساله، حل مساله و تاب آوری به دانشجویان بسیار مهم است افزودند برنامه ریزی مناسب در ارایه واحدها، می تواند یکی از راه های کاهش میزان مشروطی دانشجویان باشد.

سرکار خانم دکتر عزیزی، گزارشی از وضعیت آمار سلامت روان دانشجویان در سال 1400 ارایه نمود و با اشاره به نقش دفاتر مشاوره و ارتقای تحصیلی مرکز مشاوره بویژه دفتر واقع در دانشکدگان فنی در پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان، غربالگری در حوزه سلامت روان و ارتباط مناسب با استادان از تلاش همکاران دفاتر مرکز مشاوره و هیات رئیسه، اعضای هیات علمی دانشکدگان فنی بویژه معاونت دانشجویی جناب آقای دکتر حسنلو قدردانی نمودند.

   آقای دکتر حمید پورشریفی، دانشیار روانشناسی سلامت عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و سلامت اجتماعی درباره مهارت ارتباط موثر استاد و دانشجو از جمله تعریف ارتباط موثر، اصول بنیادی ارتباط، روش‌های ‌موثر‌ برای ‌گوش‌دادن ‌فعال، موانع ارتباط و سبکهای سالم و ناسالم برقراری ارتباط و مهارت حل تعارض و اختلاف سخنرانی کردند.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.